http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Sjukaste...

Kategori: Allmänt

Jag fick en kommentar på mitt föregående inlägg.
"Upp på hästen" var budskapet.
Tro mig!
Efter gårdagen kändes det verkligen som att nu är man uppe på hästen igen. 
Har vaknat med svullen hals ett par dagar denna veckan. 
Men inget som brutit ut. 
Idag när klockan ringde kl 06.00 efter en minst sagt kaotisk natt med kattrace och Saras lampfestival så var halsen mer än svullen.
Den gjorde faktiskt lite ont. 
Jag tror alla tänker precis samma sak när det händer. 
"Å nej, nu blir man sjuk. Förlorad inkomst. Sega i sängen i flera dagar mm." ~Regrets~
Men jag tog mig till jobbet, jag tänkte - äh, det släpper.
Fel har man haft förr och inte var det sista gången. 
Vid lunch tog man fram sina smärtstillande. 
Sen kämpade man sig genom de sista timmarna. 
Väl hemma så blev det en fullskalig krasch. 
Så Sara har varit så snäll och pysslat om mig. 
Fredagen är jag ledig. 
Det var tänkt att explodera på gymmet.
Fånga dagen - Carpe diem. 
Men det som allt annat får vänta. Gäsp*
(Så jävla tröttsamt att när något börjar gå rätt så kommer vägbulan som inget bett om)

Jag måste kurera mig för nu drar jobben igång igen. 
Till helgen blir det Bevakningskydd efter en lång semester. 

Lite enchinagard, panodil, resorb, C vitamin, nässpray mm. 
Sen är jag väl på hugget igen. 

För sen blir det rida häst. 
Rodeo style!
🐴 

Bästa sällskapet! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: