http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

En högre växel

Kategori: Allmänt

Lördags morgon och allt jag kan tänka på är hur jag ska träna,varför jag ska träna och vad jag vill bli av all träning.
Känner mig 110% målmedveten.

Det jobbiga för oss som spenderar mycket tid på gymmet är just Januari- mars.
Gymmet bombaderas av nyårslöften och drömmar om den perfekta strandkroppen 2014.
Dom spricker snabbt och folket avtar för deras mål är endast för just den sakens skull,se bra ut en tid så andra ser dig.
Varför inte alltid se bra ut så du trivs när du ser dig själv?
Jag kan fastna i spegeln,tittar på mig själv granskandes,dömandes.
Jag går inte ifrån spegeln förens jag är nöjd med vad jag ser.

Du är inte vackrare än hur du själv ser dig.


För att klara gympsykosen så ska jag träna annorlunda hela januari.
Jag får hoppa av GvT-turen efter 3 riktigt bra träningsvärksveckor.
Att komma ner till gymmet med en vis träningsplan som inte går att genomföra pga allt folk kan sabba motivationen.
Så, 30 min cardio och en övning per muskelgrupp med fyra repetitioner med tung vikt blir mitt nya schema.
3-4 ggr/veckan.
Sen får man utvärdera hur hårt löftena håller.

Men aldrig har jag märkt att världen lutat så mycket åt "fittness".






Kommentarer


Kommentera inlägget här: