http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Fredagstagg

Kategori: Allmänt

Snart slå klockan 16.00.
Det innebär för mig att helgen börjar och min tvådagars arbetsvecka går mot sitt slut.
Ledigheten denna veckan var riktigt behövlig efter förra veckan med 6 arbetsdagar.
Ledigheten firade jag med mycket slappe och en heldag med stress för den kommande Hobbitkvällen.
Ett års väntan var äntligen över, förväntningarna var enorma och vi laddade upp med hembakad pizza och kalla öl.
En riktigt stadig grabbkväll.

Jag kan mycket väl skriva om vad jag tyckte om filmen osv men vill inte riskera att spoila den för någon.

Jag fick en idé klar som en tanke.
Omöjlig att låta bli att tänka på.
Det är just dom tankarna som alltid erbjuder något i slutklämmen.
Låna ut mina spelare.

En gång hade jag stort förtroende för nästan hela mänskligheten men den har krymt med åren men jag tänker inte leva i tro om att alla är så egocentriska eller respektlösa.
Jag är naiv,godtrogen men inte överraskad.
~Man tror sig vara en människokännare fram tills du träffar någon du inte känner~

Spelarna ska hem igen.

Där är ett uttryck som gärna misstolkas.
" Jag är inte 18 längre"
Betyder inte att man inte pallar eller tycker vissa saker i livet är roliga.
Det betyder att man uppskattar och värdesätter annat.

Ikväll åsidosätter jag det jag värdesätter för sista gången år 2013 och uppskattar att jag imorgon kommer fråga mig själv
"va fan hände igår" .

Kommentarer


Kommentera inlägget här: