http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Tankens kraft

Kategori: Allmänt

Julfest med jobbet igår.
Det bjöds på god mat från alla köken och det var ohumant varmt i salen vi satt i. Konstanta stress-svettningar hela tiden, så svettades man mer för att man kände att man svettades.
Men otroligt trevligt.

Det kom även en "föreläsare" ifrån eeee kommer inte ihåg.
Men hon visste grejer, grejer som människan gärna inte tänker på.
Tankens kraft.
Allt det du har runt dig har du egentligen själv valt. Precis där du är just nu har du själv tagit dig till.

Tex, Jag ville bli kock som ung,ville komma in på restaurangskolan osv.
Men jag fjanta hela högstadiet så betygen var dåliga,men jag gjorde två prov om dagen i två veckor för att försöka ändra mitt öde.
Ig i matte ledde till Ungdomscenter. Där skulle jag läsa upp betygen,men det behövde jag bara göra en dag i veckan.
Hamnade på praktik med hopp om att laga mat.
Jag hamnade i skalrummet mellan 8-12 varje dag.

Där bestämde jag mig när jag började se mitt egna värde, att jag hade potential till mer än att skala potatis.
Men skulle jag endast skala potatis så skulle jag ha betalt för dom timmarna annars tänkte jag byta plats.
Sen hade jag sommarjobb. Men vågade mig aldrig på fullt ansvar för jag visste ju hur dålig jag var och hur lite ansvar jag tagit i mitt liv. Eller?

Tror på mig själv och tog tag i det,ingen ska längre säga till mig vad jag duger till och inte duger till.
För jag känner mig själv såpass väl att jag vet mina begränsningar och jag känner till mina styrkor.
Är idag andra ansvarig kock och tagit mig förbi människor som är både äldre än mig och varit där många fler år. Just den biten bjöd på motgångar men dom gjorde mig starkare som person.

Vet du vad du tänker och vet du var du är?
Ja då vet du nog vem du är och varför du är där du är idag.
Ingen annans fel eller ingen annan har gjort det för dig,för det är du själv.

Tänk vad livet är enklare när man tar det för vad det är och inte för hur det kunde ha blivit eller borde bli.

Älskad eller hatad men jag är mig själv, bra på det dessutom.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: