http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Den dagen

Kategori: Allmänt

Söndagen är kommen, två dagars ledighet står i kön. 

Tänk att det är ofta Jag nämner jobbet. 
Ofta med en infallsvinkel av att det är tungt, jobbigt. 
Lite negativt. 
I mina egna tankar, smutsigt. 

Skulle så gärna vilja bara skrika ut vad jag känner och hur jag tänker. 
Men det tjänar inget till. 

Där finns som sagt inget mer frustrerande, smärtsammare än att gå i en bubbla. 
Som du vet att du inte vill vara i men som du måste fortsätta blåsa in luft i.
För utanför bubblan finns där bara kaos. 
Men! 
Där finns något annat, där är en lösning. 
Det är bara en bestämd tid bort. 

Men jag har tagit första steget mot det målet. 
Idag sa jag till mig själv. 
"Det är en stor dag, då vi börjar tro på oss själva istället för på andra".

Jag behöver sova. 
Jag behöver komma igång igen. 
Och den dagen hoppas jag blir imorgon. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: