http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Sommarstunder

Kategori: Allmänt

Det kom till mig idag,känslan av saknad. 

Saknaden efter dom här stunderna man bara kan få på sommaren. 
Spontantripparna, spontanvinare, spontanpromenader. 
Inlines turer, tjafset om vilken strand eller sjö man ska ta sig till. 
Passionen som infinner sig på kvällen i solnedgångens sken. 


Har jag försummat något än så länge? 
Nej! Inte frivilligt. 
Där har varit ggr då jag velat vara med men har varit fast pga jobbet. 
Men annars har jag nog varit med så gott det gått. 

Värmen lyser med sin frånvaro. 
Den enda sommaren jag verkligen fått uppleva än så länge är helgen under midsommar. 
Det var ju stekande sol hela den helgen. 
Sprang runt i ett plagg hela dagarna. 
Badshorts! 

Så snälla solen, kom så jag kan få tända grillen. 
Dricka vin på en filt i parken, sola mig brun på stranden. 
Kom så jag får känna glöden. 

Men det kan vänta tills imorgon, för nu ska jag sova. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: