http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Jag lovar, jag ska inte ljuga..

Kategori: Allmänt

Alla dom där små sakerna i vardagen som upplevs som problematiska är nu en del av vardagen.
Varje dag/morgon gör jag mina övningar för att bättre på ryggen.
Och det har onekligen hjälpt!
Så jag har börjat träna igen. 
På riktigt! 
Men alla vet lika väl som jag att det är onaturligt varmt i det här landet just nu. 
Det gäller även på våra gymanläggningar. 
Så det tar verkligen emot lite innan man kommer igång eller ens kommer iväg. 
Men jag ska nå det där satta målet och då kan jag inte ligga på latsidan. 

Påtal om latsidan, den hade man ingen som helst kontakt med denna helgen som varit. 
Jag går ju på 100% tjänsten nu och Göran har två helgalna helger. 
Det är liksom knappt lönt att gå hem. 
Med den vetskapen så försökte jag lösa allt vad jag kunde gällande den helgen. 
Utan att förlora allt för mycket pengar såklart. 
Men nej, det gick inte. 
Ingen kunde eller ville byta. 
Så jag fick glatt ställa in mig på att missa det allra sista Björket. 

När alla började gästa Kvantum så kom såklart frågorna, och de där slagramsorna. 
"Kom igen nu, sista gången"! "Bara för en kväll, du klarar det"! Mfl... 
Den som ekade högst inom mig var min egna fråga. 
"Skulle du stå ut med dig själv om ca 20-30 år när ett minnessamtal dyker upp, vad gjorde du sista björket"? 
-Jag jobbade.... 

Nej Daniel Branning! 
Där går gränsen och björket har alltid handlat om just det. 
Att det blir spontant lite Wild and crazy, komma lite bakefter till jobbet like The good old Days. 

Så jag kontakta min räddare i nöden, Brorsan ifrån Absolut Vodka. 
Sara tog med förfesten hon var på hem till mig. 
Så när jag slutade 23.15 så kom jag hem till en förfest och gjorde mig iordning. 
Allt gick så snabbt, hade så jädrans roligt. 
Det var varmt, jag blev full. 
Jag hade efterfest. 
Jag däckade och gick sedan till jobbet igen. 
Jag var trött på söndagen. 
Men jag ska inte ljuga, det var precis värt allting! 







Kommentarer


Kommentera inlägget här: