http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Ett hett tips..

Kategori: Allmänt

Det är nog nära höstfallen nu.? 
Den lilla parken utanför min balkong börjar få nya slingor i håret.
Luften börjar gå ifrån varm till lite ljummen med några tillhörande vindar som tycks komma ifrån köket. 
Kylskåpet står väl öppet igen? 

Det ska erkännas! 
Vi har ätit så det står härliga till!
Allt som kommit i idéernas väg. 
Mumsigt, onyttigt och gott för stunden. 

Problematiken med ryggen har inte givit med sig helt. 
Det kan vara helt ok i några dagar, sen kan det var helt åt pipsvängen några andra. 
Det har verkligen sugit musten ur mig och jag har verkligen tappat motivationen denna gången.
Jag har tröttnat!

Livet är som så. 
Antingen vill man se bra ut, leva friskt och äta sunt med den mest givande kosten. 
Eller bara njuta och slappa. 
Ät vad man vill i graciösa mängder tills sockertrollen i munnen bygger höghus och mättnadskänslan är en övermäktig. 
Du kan också kombinera. 
Vilket jag har gjort förut, därför kan man njuta av båda delarna.
Ät gott, förbränn överflödig energi. 
Må bra och se bra ut. 
Men nu har vi hamnat i ett stadie av maximalt intag med en minimal förbränning. 
Min sommarvikt är all gone! 
Min sommarkropp är nu en kramgo puffkudde.
Rund, mysig och sådär mjuk. 
Perfekt för slöa dagar att ligga på eller hålla om. 

Tröttheten som hänger på. 
Den oengagerande viljan. 
Så när man blir uttråkad så hamnar man där.
Igen! 
Framför ljuset i kylskåpet. 
Lampan som aldrig tycks slockna. 
Den som alltid ställer upp för att visa dig vägen till nästa intag.
Du är inte ens hungrig. 
Du är uttråkad!

Så! 
Gör som jag, koppla av och frossa i dig. 
Samla ett varmt mysigt hull. 
För efter hösten kommer vintern. 
Och vem vill sitta och frysa? 
Nej just det! 


Back in The Days. 😂 







Kommentarer


Kommentera inlägget här: