http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Seperationsångest

Kategori:

På dagarna har man fullt upp från att klockan ringer och fram tills man slutar jobbet,sen har man några dö timmar när man varvar ner o börjar känna sig hemma.
När dom timmarna väl är klara brukar man oftast kommit fram till vad man ska göra av kvällen. Men när dom timmarna väl börjar ta slut är det bara till att spänna musklerna och börja tackla saknaden.

Det är jag själv som valt,det är jag som inte vill så jag har själv satt mig i denna sitsen.
Men jag saknar inte mindre för det,går ut och tar en kvälls cigg och försöker tygla psyket för att lyckas få en skön sömn.
Man får spänna lite extra,bli lite kallare och bita ihop,man får förklara för sig själv att det är inte är första gången man skiljs från någon man bundit sig till, en dag kommer det kännas som igår men just nu känns det som en sekund sedan.

Falsk Dansk sjömansbiff idag på jobbet, varva skivad potatis,biffar,lök,potatis och slå på öl och kalvfond.
Enkelt och gott.
Dofterna tar mig flera år tillbaka till restaurangskolan,kunde inte fatta konceptet och varför man gjorde så,och hur man kom på rätten.
Men nu som matkunnig vet jag, kött rester och potatis kokades i öl och fond pga brist på vatten och löken blev som krydda med hjälp av ölen. Lök och potatis klarar sig relativt länge under krassliga förhållanden. Och vilken sjöman dricker inte öl?

Vilken maträtt har vi från 2000-talet som skulle fungera under samma omständigheter? Pan pizza.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: