http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Då var det påsk..

Kategori: Allmänt

07.00 passet på Ica igår gick som en dans.
Nu när energin kommer tillbaka så är man en tickande energibomb. 
07.00 passet innebär kassa hela dagen.
Vilket jag tycker är kul. 
Mycket kundkontakt och mer socialt än att springa runt och lösa allt samtidigt som att man ska försöka hinna med så mycket.
Så det var det stora smilet och den snabba munnen som fick jobba. 
Men vid 12.30 kommer verkligheten ikapp.
Varenda kund storhandlade så det var konstant action i kassan. 
Den sista timmen gick jag ifrån "Glad påsk" till "tack för idag".
Och den sista kvarten "glad midsommar". 😂
Helt slut i kolan när jag slutade 15.00. 

Så jag frågade Erik om han ville med ut och åka hoj. 
Det är ju grymt väder hela påskhelgen. 
Så vi tog en långtur och runda av med årets första glass i Åhus. 

Tvätten skulle fixas så den slönge jag in vid 20.00 tiden.
Hämtade Sara och så tog vi ett impulspass på gymmet. 
Svängde inom kvantum i sista minuten och handlade. 
För att sen laga något att äta vid 00.30.
Lite PH innan läggdags. 

En bra start på påsken minst sagt!

Nu ska jag köra och tvätta vrålapan. 
För sen ska vi till Saras föräldrar i skummeslöv och gästa deras grymma lyxstuga. 
Vi tar dessutom med oss min Mamma och Pappa. 
Det är dags för att svärföräldrarna träffas. 
Spännande!

Glad påsk!
 🐥





Kommentarer


Kommentera inlägget här: