http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Lilla pippin.....

Kategori: Allmänt

Då kom dagen vi båda väntat på med blandade känslor.
Det var dags för min älskling att flytta hem igen.
För hennes stambyte är nu mer eller mindre färdigt. 
Vi visste att detta skulle bli en tuff och utmanande period för oss båda. 
Att bo ihop hos mig som inte är så stort tillsammans med katterna. 
Jo, du läste rätt. 
Katterna tar sin plats och sin tid dom också. 
Precis som Sara tar sin plats mm. 
Sen då lilla jag som också ska få plats. 

Att Sara sen varit på återhämtning efter sin operation har ju inte underlättat för någon utav oss. 
Det ska sägas, för det är lika för oss båda. 
Det har gnagt på oss. 
Så det gnagde lite på vår relation tillslut. 
För vi har som sagt klättrat på varandra.

Men redan när Sara kunde göra lite mer själv så kände vi hur vindarna började vända. 
Det kändes inte lika hopplöst längre. 
Så vi är glada för att äntligen kunna återgå till det lite mer normala. 
Samtidigt som att där nu är mycket plats över i min säng. 
I mitt hem. 
Svårt att förklara, men det blir liksom så tyst helt plötsligt. 
Inte för att hon brukade spela orkester eller flänga runt i lägenheten. 
Det bara känns... 
Att hon inte är här. 
Så då saknar man lite extra. 
Då vet man allt lite bättre vad för fint man har och hur bra vi faktiskt alltid har det. 
Det har bara varit mycket.
Både för dig och för mig. 

Sen det här eländiga oändliga mörkret. 
Det är något som verkligen påverkar mig. 
Precis som det alltid har gjort. 
Så i slutet av Januari bokar vi en solsemester. 
För det är vi minsann värda älskling. 
💝

Älskart att det är vi. 
För jag älskar dig. 
💞




Tänk du & jag på en solsemester där palmerna bor. 







Kommentarer

  • Sara säger:

    Ja det har varit en påfrestande period , men vi tog oss igenom den tillsammans. <3
    Och nu har vi äntligen något att se fram emot , lite ljus i mörkret! ;)
    Älskar dig min finaste! <3

    2019-12-05 | 20:32:01

Kommentera inlägget här: