http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

12 Juni

Kategori: Allmänt

Sist jag var här inne och skrev så vart man lite besviken.
Jag skrev under min första sjukanmälan på över 24 månader.
Nu såhär i efterhand hand inser jag varför. 
Varför jag faktiskt blev besviken på mig själv. 
För att jag blev sjuk. 

Helt konstigt att bli det egentligen, jag menar. 
Alla blir vi sjuka. 
Men någonstans när jag inte varit sjuk på jättelänge så bestämde jag mig för att inte vara sjuk ifrån jobbet om jag verkligen inte typ ligger inför döden. 
Det bestämde jag mig för pga att en sådan motivation skulle gynna ändamålen bäst. 
And I did good!

Semestern 2019 är över.
Fyra hela veckor ledigt lyckades man ta sig genom. 
En gång tidigare har jag haft fyra veckor ledigt i streck. 
Med facit i hand så kan jag säga att jag inte hantera det särskilt bra. 
Men nu många år senare så blev det så igen. 
Inte för att jag valde det. 
Utan för att jag inte kunde ändra mina valda semesterveckor. 
Så jag fick glatt förlänga. 
Allt pga Indian spirit!

Där fanns en revanschkänsla djupt rotad i mig. 
Inte för att förra året var dåligt. 
Nej, för att precis som alltid med mig så vet jag när jag kan göra något bättre. 
Känslan av att saker kan bli bättre. 
Sara var värd det lika mycket som jag.
Gissa vad.?
Så rätt vi hade!

Nu stänger vi en dörr. 
Inte för alltid, men för tid framöver. 
För nu öppnar vi upp en annan. 
Vi ska bli sambos och vi har lite planer inför kommande 2020.

Därför har även jag nya vägar att gå. 
Så nu kan jag äntligen pausa allt som är tidsfördriv och fokusera på målen. 




✨ Indian spirit 2019 ✨ 






























Kommentarer


Kommentera inlägget här: