http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Det ligger i paralellen....

Kategori: Allmänt

De som känner mig vet nog till 95% säkerhet att jag gärna drar en paralell ibland, för att låta den person eller personerna jag pratar med få se världen genom mina ögon.
Att få dom att förstå liknelsen mellan så många saker som egentligen inte tyckas ha någonting med varrandra att göra.
 
Som det här med att skriva blogg ger mig vetskapen om hur lite man skriver egentligen om man jämnför med hur mycket man skrev när man gick i skolan, och det värsta av allt är att använda penna och papper.
Det blir som om någon satt ett + på pennan och ett annat på pappret,de stöter bort varrandra.
Eller som ett suddigummi mot ett blankt bord, det går men det går trögt.
 
Folk tycker gärna inte om att läsa långa utläggningar eller noveller, det ska vara så kort och sammanfattat som möjligt bara för att spara in tid så att man kan göra annat,scrolla facebook tex.
Att scrolla facebook är som att se andras tidglas rinna ut i sanden, kanske tillomed sitt egna.
Skvaller som du egentligen inte vill läsa om,saker du måste gnälla eller störa dig på.
Inte för att du måste,utan just för att du kan så du fortsätter att göra det,scrolla scrolla scrolla.
Och här sitter jag och skriver saker som har lite vikt,i mina ögon iallafall.
 
Om sanningen ska fram tycker jag att folk kan vara riktigt tröga, inte för att man är världens geni men när man inte ser eller bryr sig om de där små sakerna utan bara handlar efter sitt egna ego så tycker jag att man automatiskt faller utanför samhället, man hänger inte med för man vägrar att ändra på saker som alltid varit och man vill inte lyssna för det du säger är ju såklart alltid rätt och det andra säger är hokus pokus.
 
Inte förens många och rätt personer går ihop och håller med varrandra och lyckas lägga fram saker på rätt sätt,ett sådant sätt så att de trångsynta och de halvdöva öppnar upp sinnet och tar fram örontopsen och börjar rensa upp.
Då kan vi börja förändra,nu kan alla börja röra sig frammåt mot ett nytt gemensamt mål som tycks vara bäst för alla parter.
 
Men man ska inte gå på allt som folk säger så klart, det skulle ju vara som att alltid köpa grisen i säcken för att säljaren hade tungan rätt i mun,och du såg inte skogen för alla träd.
 
Kan man dra en paralell, så kan du engagera din intelligens och logik känslomässigt i ämnet.
Och vi människor ska väl egentligen alltid följa magkänslan.
 
 
******************************************************************************************
(Min bror i brillorna har inte med texten att göra)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: