http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

De stora sakerna i den lilla världen.

Kategori: Allmänt

Det var ett tag sedan jag var här inne och levererade "latest news", men inte skäms jag för det då jag faktiskt inte har haft så mycket att leverera.
För den senaste veckan har det bara varit kaos, negativt kaos som ett road kill på vindrutan,och jag kan inte bara wipe it of.
Det började med en storslagen gemensam fest med Tobbe,en fest som vi var dunder taggade på och vi gjorde allt i vår makt för att kunna skapa en natt att minnas.
 
Det är konstigt hur man kan tro att man har något som i stort sett inga andra har, ett sådant band att man förstår varrandra och alltid alltid har möjligheten till att säga vad man tycker och tänker, men en bakom ridån döljer sig tankar, känslor och funderingar som aldrig riktigt fått komma upp till ytan.
 
Det är inte kul att veta att man är en person som tänker så och reagerar så och vill saker på sitt vis, men får inte riktigt utlopp för att vara just den personen.
Istället ska man föra sig under press för att man vill uppfattas på ett visst sätt i andras ögon, uppträda på ett sätt så man kan få en ny bild av sig själv och inte alltid bli dömd för HUR man agerat, som man BRUKADE göra. Men någonstanns slår det mig i röven och sen kan man bara dubbla på den insatsen och slut resultatet blir epic fail.
 
Jag är stark,jag är modig,jag har vilja,jag har kunskap,jag kan lyssna och jag ser,jag förstår även saker även om det inte verkar så,och om jag inte förstår funderar jag automatiskt på det tills jag förstår, tills jag hamnat i ett annat perspektiv.
 
Anklaga mig,missförstå mig och döm mig för det, prata om mig istället för med mig, ta mig för givet och visar du mig inte den respekt jag så ödmjukt visar dig så står du rakt upp och ner och pissar på hela min värld, då har du bäddat för en reaktion. Jag reagerar och jag tänker inte spara på krutet, för att någon inte ens försökt visa mig respekt eller lite förståelse. Varför ska jag rulla ut röda mattan när nån bara står och pissar på den.
 
Head Roll!
 
Jag blev anklagad för att vara labil, och helt jävla ostabil, det kvittar vad jag sa, och vad jag gjorde, ni trodde ju redan saker som ni inte borde,ni tolkar fel, på hela skriften och vips, så har vi tappat hela sikten, jag säger vad jag tycker  och jag säger vad jag ser, men bara för det sätter jag mig inte bara ner, och bara ber, har lagt av med det, för jag vill inte mer.
Så ta mig med en smula eller skjut mig med en kula,laddad med fördomar och en sne attityd, jag försvarar mig ,för jag är inte så pryd, så håll käften, och sätt dig ner, och bara lyd.
Du pajar min toa och du pajar min dörr, folk har snott parfymer på fester från som jag haft från förr,snott klockor av ett värde som jag nu skänkt ut till halva sverige, har blevit skrattad, och blevit förråd, men nu står jag upp, jag står för min roll,full kontroll och släpper allt i en galen head roll, Rock n Roll,noll kontroll,spela roll, du fattar inget för du har ingen koll.
Jag är som ditt väder,dag som natt, håll dig lugn annars får jag ADHD fnatt, eller så släpper du allt, med ett skratt,det är inget svårt, det är bara ett steg, så frukta inte,snälla sluta vara feg.
 
Vi är som vi är och vi gör som vi gör för vi är vi.
En enda stor jävla fruktsallad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: