http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Ja då var den avklarad. .

Kategori: Allmänt

Sista lediga dagen på lång ledigheten börjar gå mot sitt slut,jag har i stort sett gjort allt det jag velat göra och kunnat göra på dessa dagarna, med det kan jag säga att jag är både nöjd och sjukligt tillfredställd.
De sista timmarna nu handlar om att spela i några timmar för att sedan glida över till paret på andra sidan gatan och göra lasagne och titta på det första nya avsnittet av den nya säsongen av solsidan,kommer helt klart bli ett sant nöje att få återse dem.
 
Jag kan med stor glädje och med stolthet säga att jag nu gått ner 6 kg och det är hälften av mitt satta mål,känslan är upplyftande och peppande.
Den där planerade kosten med oktober månad sket ju sig redan första dagen då vi  fortfarande hade chips,godis och massa annan skit hemma,vi försökte köra med en tömnings dag men det blev inget bra det heller.
Så nu börjar både kyl,frys och skafferi skrika efter en påfyllning och då ska vi minsann göra om och göra rätt. För de första kilona är nästan lätta att träna bort men sen måste man planera om sin kost med lite,man behöver inte säga upp allt som är gott men man kan minska på det onyttiga och öka med det nyttigare.
 
Det är lika märkligt som det är självklart att man ibland kan sugas tillbaka till en punkt som man försökt ta sig ifrån,det handlar väl om gamla vanor som sitter i eller så kan det också vara så att den punkten man försökt lämna betyder så mycket för en att det är svårt och näst intill omöjligt.
Vad som händer nu och  vad som kommer hända vet jag inte,men jag vet att där finns saker jag inte kommer klara av eller ens vill ge mig in på för både mitt och för andras bästa.
 
Det är så roligt vad folk pratar och undrar så mycket, men ibland kommer folk faktiskt fram och frågar straight up in to your face men även där kan det bli stopp i snokandet,respektera då det och fortsätt då inte sökandet på tillfredställning för er egna nyfikenhet.
Även om människor säger att dom förstår så kan dom ändå inte ha en susning,för vi resonerar alla olika och vi handlar efter våran egna magkänsla.
 
 
Det sista vi gör idag kan bli den bästa starten för morgondagen.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: