http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Jag ber om ursäkt

Kategori: Allmänt




Något av det värsta inom att jobba är att man kan hamna med människor som direkt när dom kommer till jobbet bara vill hem igen.
De fullkomligt bara strålar av det och all energi bara sugs ur en.

Alla kan ha dåliga dagar på plus eller minus kanten, men att alltid bara suck,stånk och stön.
Tur att mitt jobb inte vimlar av dom.

En sån grym lördag jag hade igår, cyklade äntligen runt Finjasjön och det var bättre än förväntat. 3,3 riktigt roliga mil. Ett parti går över träskmark som i olika etapper ändrar landskap och så måste man cykla på en trä bro genom allt på ca 3 km.
Kärlek till min cykel!

Skulle egentligen varit ledig fredag till tisdag, men ännu en benskada har uppdagats så i brist på personal fick man rycka in.
Hade ingen som helst lust och jag kunde inte riktigt komma över förlusten på ledigheten.
Men försvarar mig som alla andra B lönetagare , " det är ju goa pengar"
Tacka gud för den frasen.

Så därför började jag min morgon med att be om ursäkt för att man inte vill vara på jobbet idag och inte kommer vara en förgyllande krydda i tillvaron.
Det var såklart helt förståligt, ursäkten godtagen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: