http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Jag växer...

Kategori: Allmänt

 
Man får väl nästan be om ursäkt till sig själv för att jag inte har dragit mig till tagenterna och gjort det som jag ska göra mer eller mindre dagligen.
Jag hade väl haft lite fullt upp kanske med att göra ingenting av värde att skriva om.
Men nu har jag det!
 
Jag råkade ut för mitt skräck scenario igår, scenariot som jag har reflekterat många gånger i mitt huvud i några månader.
Från att jag bestämde mig för att byta bank och ta det där lånet för att Dante inte kunde sköta sin del så beslutade jag mig även för att faktiskt ta mig i kragen och styra upp väldigt många delar av mitt liv.
Det ekonomiska, det privata, arbetet ,träningen, och att fastställa några av mina mål som man ska sikta på här i livet.
Alla delar har ju gått jätte bra men det stora oros momentet har ju varit över det här jävla bankbytet.
Så många ggr någonting kommit emellan för att det ska avslutas till 100%. Jag menar, det skulle varit helt avslutat senast i Juni förra året.
 
Månaderna har gått och dragkedjan har äntligen stängts, men jag fick inte in min lön på mitt konto, ingen visste vart mina pengar var eller när jag skulle få dom.
Nyinstallerade autogiron skulle börja dra pengar på en konto som stod tomt, ja jag blev nojig och relativt stimmig.
Men släppte på tanken och gjorde allt jag kunde för att lösa problemet ,besöka  bankerna, besöka lönekontoret för att mötas av genialiska svar som " vet inte".
Väl hemma så ligger där en avi och den stod det Daniel Branning på och där var min lön.
Allting löste sig och så länge som jag nojat på att denna dagen skulle komma.
 
Så just nu har jag inte ett enda problem i världen, allting bara rullar på precis som jag vill att det ska göra och jag tror faktiskt jag har mig själv och tacka. Jag har hållit fast vid det jag vill och jag har gjort det helt och hållet på mitt sätt.
Bilden ovanför påminner mig om att jag för några år sedan började känna att jag ville bli förälder, sätta både fötterna på jorden och sätta igång.
Jag tror jag skulle kunna klara det men det var nog egentligen inte det jag ville ha.
Jag ville nog faktiskt ha det där stabila som tillkommer när du är förälder.
 
Jag känner att jag har vuxit mer i tanken.
Och nu börjar jag se att även mina muskler börjar göra det.
 
Det är faktiskt inte så farligt att växa och bli stor som alla säger.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: