http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Då och nu...

Kategori: Allmänt

Äntligen har man ork att sätta sig upp i soffan,efter en hel dags lidande av huvudvärk och misär framför dumburken.
Det tar hårt på en att göra tidsresor,särskillt när man ska mantla rollen som ungdom igen.
Jag pratar om årets första riktiga evenemang,bröderna Lucchesis 90-tals fest.
Det var verkligen lyckat från början till slut och det var så roligt att träffa på gamla bekanta,prata minnen från skolan och tiden där efter fram till nu.
 
Och det var så solklart för många av oss att vissa människor även fast man inte ses varje dag kommer alltid vara lika goda vänner nu som då. Efter dom vanliga replikerna,läget,jo det är bra själv då? Så bara flyter allting på precis som det gjorde för ca 8 år sedan.
 
Vi började med snaps visor och drack olika häxblandningar som alla hade haft med sig, och tänka sig att min blandning blev den godaste av dom alla och Ballo´s blev den vidrigaste och därför blev den också en vinnare. Sen dunka jag på det bästa från 90-talet och det blev tryck på mindre än 1 minut.
Så det blev helt klart en minnesvärd kväll,som slutade med att man skulle ut på nattliga äventyr på fyllan men som sagt var,man är ingen umgdom längre.
Så väl hemma hos natt besöket blev det inte så mycket action som planerat eller önskat,utan jag tvärdäckade när jag kom till sängen.
Sånt som kan hända den bästa,och sånt man fick vara med om själv någongång,att ragget tvärdäcka istället för att uppfylla alla dom löftena man blevit lovad om i stundens hetta.
 
Jag var vild och ung,fylld med många knäppa ideer och tvekade inte en sekund för att genomföra dom.
Man är väl fortfarande ung och man har lite vildsint tänkande men man har mognat och tänker faktiskt två gånger innan man bara slänger sig in i galsenskaperna.
 
Men det är alltid kul att man faktiskt får släppa kontrollen nån gång i sitt vuxna stabila liv,och när jag gör det så gör jag det helhjärtat och jag ångrar inget.
 
Tack Robban och Håkan för en fantastik flashback och en otroligt lyckad kväll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: