http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

God Morgon,du har ett missnöjt sms...

Kategori: Allmänt

Att läsa,att tolka att faktiskt förstå.
Det är det som är poängen med att läsa en text skriven av en annan,man kan fly sin vardag och läsa om någon annans liv eller en berättelse som kan vara lika påhittad som verklig.
Men att bara läsa och tolka efter eget huvud,då kan man faktiskt missa dom där små guldkornen i texten.
 
Jag började förstå detta när vi läste om att tolka texter och filmer i gymnasiet, en text eller film handlar inte enbart om vad som står eller vad som filmas, där är texter bakom texten och där är faktiskt mer tyngd i berättelsen om Hans och Greta än bara kaksmulor och en hungrig kärring.
Och Rödluvan och vargen handlar inte bara om en stor stygg hungrig varg, där är så mycket mer.
Men väljer man att bara läsa det så visst får man en bra story,men du har nog aldrig förstått budskapet av det författaren kände och tänkte.
 
Jag skriver i klartext men jag skriver inte i klarspråk,inget är så enkelt som det verkar för världen är aldrig enkel inte heller livet så varför ska jag stå med facit i handen åt de okunniga?
Det är av egen vilja man väljer att öppna tidningen,boken ja eller tillomed min blogg.
 
Jag sitter här på morgonkvisten och ska strax göra mig beredd på att cykla och köpa bullar och dra mig ner till päronen och bjuda på frulle,sen tänkte jag starta en liten runda tvätt och när den är klar blir det att sticka till gymmet. Och ikväll kommer Jocke över på en grogg som jag mer eller mindre måste tvinga i mig,för att fira hans återkomst från sin lysande frånvaro.
Där hade du inga krusseduller,bara ren text. Inget budskap,ingea funderingar bara tråkig morgonblaska.
 
 
 
 
Var missnöjd över dina tolkningar för det är bara den som tolkar som missar poängen,och missar du poängen så kommer du antagligen aldrig till refrängen,och utan refrängen har du inte förstått versen och då kan du bara lägga ner den här pärsen.
Jag skriver inte för dig utan jag gör det för mig,vill du inte lyssna eller förstå bara stick bara gå, för det jag säger är det enda jag erbjuder och det är tyvärr det enda du kan få.
Jag kan inte stilla din vilja eller tygla din stress, jag kan bara fly från all världens press, och vänta på den eviga stund som ger mig guld i mund.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: