http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Jag och mina fötter...

Kategori: Allmänt

Vilken dunder helg jag har haft, fullmatad med massor av energi.
En vårfest är avklarad och jag smajlar fast det är måndag.
Jag slängde mig på dammsugaren och moppen och svabba undan de sista bevisen på vad som egentligen pågått i vår lägenhet, sen plockade jag undan disken och fixade köket. Jag känner mig fortfarande energisk.
 
Det blev ju inte så länge jag var ute, en vän blev allt på tok för förfriskad så jag fick följa denna hem till en säkrare plats, sen slängde jag i mig min orginella kebabtallrik från korv Eriks.
För utan den tallriken har man inte avslutat en riktig kväll.
Det var faktiskt inga problem att bara hoppa av fest tåget för att istället hjälpa en vän, tror det har lite med riskettan att göra faktiskt.
Man förstod väl hur kvällen kunde slutat egentligen, med tråkigheter och allt om man inte hade ställt upp.
Och så låg det väl i bakhuvudet att om jag hade varit överförfriskad så hade det varit skönt med någon som backa upp.
 
Men när jag vaknar får jag höra att det ändå har hänt tråkigheter, nån blev nerslagen och fick åka ambulans och en annan hamnade i arresten. Tror ju dock att jag inte kunde förhindrat något av det.
Det var en sjukt rolig kväll, super lyckad fest utan incidenter och alla gäster skötte sig exemplariskt.
 
Dock så är det lite tråkigt att få ett sms där någon kräker ur sig allt man sparat på och saker man bara fått för sig mm helt utan grund.
Jag hade ingen lust att spara på krutet mer och jag sa vad jag tyckte och tänkte.
Det gick upp för mig att det var faktiskt dagens sanning, och jag har verkligen insett det nu.
Sen kan man få tycka precis vad man vill och ännu bättre tro vad som helst för att sedan prata om något som inte existerar. Det låter inte sunt, bara betungande.
 
Hinken frågade hur läget var med mig eftersom vi inte setts på länge, jag kunde svara på den frågan utan att vara sådär fylleglad eller eurforisk   att jag mår jävligt bra.
Och jag kunde rabbla upp varför.
Inga tyngder på mina axlar, inget omständigt eller komplicerat bara må väldigt bra.
 
Det är en otrolig känsla som uppstår när man förstår vart sina fötter egentligen går.

Kommentarer

  • Amelie säger:

    Tack för en super trevlig fest, även om jag inte hann va där så länge hade jag sjukt kul :D

    Svar: Tack själv kära du, tyvärr han jag ju inte prata med dig alls. Men kul att du hade roligt :)
    slipzknut.blogg.se

    2013-03-11 | 21:09:02

Kommentera inlägget här: