http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Kryptonit

Kategori: Allmänt

 
Ok vi börjar såhär så allting verkar någerlunda förståligt. Stålmannen, det är jag det.
Alla superhjältar har sina styrkor och svagheter och jag är väldigt medveten om mina svagheter, även dom svagheter som påverkar mina styrkor.
Det finns stenar från planeten krypton i olika färger och Stålmannen (jag då alltså) påverkas annorlunda beroende på vilka stenar han utsätts för, jag då alltså.
 
Röd kryptonit gör Stålmannen ond, otroligt självisk och han gör som det behagar honom, men i det här fallet så kallar vi det " vild"
Om min röda kryponit i den här världen är tex röda klänningar eller röda sexiga underkläder, eller vackra tindrande sexiga varelser som har det där förföriska i sig som gör att man faktiskt skiter i allt bara man får gotta sig. Ja och ska jag vara helt ärlig så hör väl boobs till den stenen med men det är väl knappast någon nyhet.
 
Sen har vi den gröna kryptoninten som är Stålmannen största svaghet, för den gör just det - försvagar honom. Men i det här fallet så snackar vi om papper, jag kan alltså inte det här med papper.
Allt som ska skickas, tas emot, sparas hanteras osv osv. Jag fixar inte det.
Var på banken idag och jag kan nästan svära på att jag träffar min bankman mer än vad jag träffar mina föräldrar, bara för att det alltid alltid fattas något papper eller dylikt. Så därför passar mitt jobb med mat så bra, beställ så fixar jag resten.
 
Så om jag påverkas av den röda kryptoniten så går jag väl emot mitt smarta överhuvud lite för jag blir självständig med ett vilt tänkande och jag tar det jag vill ha.
Och den gröna jävlen gör så att jag aldrig riktigt blir klar med bankmannen som jag ser så glatt upptill, så jag är väl inte problem fri, jag har det bara lite körigt med mitt handikapp.
 
Bel Ami är en film med den urbleka vampyrsnubben Pattison i huvudrollen, han vill ligga och han vill bli rik.
Väl vid ett bord med fint sällskap börjar han prata med en väldigt högt uppsatt dam och han frågar vad hon gillar att göra.
 
- Jag gillar att göra sånt som jag tycker är kul.
 
Alla korten på bordet, och nöjet kunde börja.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: