http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Stressmester....

Kategori: Allmänt

Det är nu dags att börja sig in i semester perioden, ja det är långt till sommaren med stränder och sena sommar nätter men det är inte långt till att semesteransökningen ska vara inne.
Det är nu ca 75% av det svenska folket sitter och sliter sig i håret över hur de ska lägga sin semester för att sedan komma på vad dom nu ska göra när den väl är lagd, vilken period och hur lång ska den vara?
Sjukt tragiskt, det är precis som med julen, man stressar innan det ens är julafton ,och det ska vara en tid för njutning av livet med familj osv. Semestern ska vara till för att vila upp sig, yää right!
Hur många veckor har gått och vilket datum börjar jag jobba?
 
 
Den smällen går inte jag på igen, sitta 4 veckor och bara titta ut på vädret, nej lite plock och detta året inga planeringar mer än att jag ska ha körkortet och jag ska till stor säkerhet ha bil också så jag kan köra ut på en roadtripp. För det hade verkligen givit mig något.
Men så klart skulle det strula till sig när man lämna in, för det är inte bara jag som vill ha semester vecka 30.
Men det får lösa sig bäst det går, tänker inte sjunka ner i något "ånej det var ju den veckan jag skulle bla bla bla" . Sommaren är full av möjligheter, följa en ny serie kanske.
 
Har fått uppleva bakslaget av baksmällan idag, super pigg igår men mindre pigg idag och så har man manglat gårdagens bråk några ggr, suck!
Hatar att bråka om onödiga saker och jag hatar att bli förbannad för det väcker de sämsta sidorna inom en, och styrkan att vara klok försvinner på en sekund så man får bli efterklok.
Saker och ting hade kunnat vara annorlunda men vi drömmer alla olika om olika saker.
Vissa saker kommer väl alltid förbli olösta och andra kommer väl glömmas bort, men de där stunderna som inte går att jämföra med något annat, de sitter fast svetsade och de kommer vara kvar så länge jag lever.
Likt ett foto album som man snubblar över och tittar igenom med ett leende.
 
Vi människor minns allt som påverkar oss, på ett eller annat sätt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: