http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Baj Baj Misthaaa

Kategori: Allmänt

Resans sista dag kom tillslut.
Jag fick verkligen hemlängtan redan i torsdags.
Precis som vanligt,det var likadant när jag var på Grand Canada förra året.
Och det är samma sak när jag är iväg på festival.

Det är inget om att jag har tråkigt eller känner att något är mindre bra eller dåligt.
Nej det är just bara det att jag varken behöver eller kräver så mycket av mina utflykter/resor.

För mig handlar det inte om att besöka platser och hitta på en massa.
Jag vill vara få uppleva känslor som skapar tankar som blir till fina minnen.
Som jag kan titta tillbaka på,om och om igen.

Så visst har platser och vyer betydelse, men det är den inre resan jag behöver.
Det har varit en helt fantastisk vecka i varma Thailand.
Detta var verkligen precis vad jag behövde.

Jag kommer antagligen höja min "resa minst en gång om året" till två resor.
Eventuellt klämma in någon weekend och så med.
För nu har jag faktiskt lärt mig lite hur allt det här med att resa innebär.
Och det är ett bra sätt för mig att komma ifrån mina egna bojor emellanåt.

Mer om dom och allt annat skriver jag mer om när jag har kommit hem till min fina efterlängtade lägenhet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: