http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

☆~~Im in Thailand ~~☆

Kategori: Allmänt

Det har varit ett långt break.
Ett långt kvävande andetag utan att veta vad jag håller andan för.

Sakta men säkert har jag känt hur allt jag haft kontroll över har glidit ur mina händer.
Allt,precis allt!

Allt av värde förlorade sin glans,allt jag kämpade för förlorade sin mening.
Och allt jag kunde göra var att sitta och titta på.
Jag visste att det skulle bli annorlunda för mig när flytta till eget.
Exakt vad som skulle bli annorlunda hade jag ingen aning om,men något var där som skulle förändras.

Jag har gått ifrån att vara någons värld till att sluta existera så många ggr att jag faktiskt förlorat vetskapen om vad allt är värt.
För mig.


Precis innan jag åkte så var jag hemma hos Andreas och Sara på lite häng med poker och förberedelser inför resan.
Inte visste jag att denna kvällen skulle innehålla samtal som likt målarfärg satte färg på alla mina tankar och värderingar.

Mina frågor besvarades, när har man givit för mycket?
När har man gått för långt?
Hur mycket ska man ge?
Av allt!

Träningen, relationerna, sociala medier,jobbet.
När räcker det utan att ge upp eller vara för hård,mot sig själv eller mot någon annan.

"Så fort du börjar ifrågasätta dig själv,situationen,dina värdingar och val,då har du nästan redan gått för långt"

Här i Thailand på min välbehövda semester får jag kontrast på precis allt.
Perspektiv!
Gällande allt från jobb till relationer och värderingar över allt i livet.

Nej, jag ska inte börja odla dreads och bli hippie.

"En solnedgång kan du se tusen gånger om fram tills du blir blind,hade du då inte velat se den en gång till, en sista gång?"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: