http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Var har du varit och vad har du gjort?

Kategori: Allmänt

Sista inlägget jag gjorde här var när jag var påväg hem till Sverige.

Jag befann mig i Thailand.
Det är konstigt att allt just nu är precis som då men ändå inte. 
Allt är där.

Jag var onekligen i en annan fas i livet med mig själv då, tusen frågor som aldrig slutade snurra. 
Stormiga känslor som spann på som pwo-kickade psynapser.
Säkert jättevackert att titta på, men otroligt kämpigt att genomlida. 

Men om vi tar det från början till då, från då till nu.
Så har jag lärt mig mycket. 
Om mig själv. 
Du har säkert hört mig säga de orden många ggr,för att det är så. 
Jag är sån. 
Framåt, hela tiden. 
För det är nästan skrämmande att stanna upp och känna efter. 
Ingen kan förstå hur stort jag alltid tänker,så stort att jag kan känna mig liten emellanåt på denna stora jord i vårt ännu större universum.
Lite som att, är mitt öde att växa upp i Hässleholm och försöka hitta någon att bosätta mig med härifrån och slå mig ner?
Slå rot.?

Det är bara en kula av alla startskott som kan få igång en konversation utan riktiga svar. 

Man frågar vad hände?
Jag svarar. 
Jag svarar utan att svara men svaret jag ger gör slut på ämnet.
För jag vill inte prata om det. 
För där finns inget att prata om.

Jag kom hem, jag kom till insikt.
Jag gav inte upp, jag gav mer. 
Jag gav det sista!
Jag gav allt!

Men nu är jag här, singel.
Igen!
Alla planer om att slå rot är liksom borta och den stora dörren är stängd.
Igen!
Men så många andra står öppna,nästan för många.
Jag skriver blogg. 
Precis som då är jag nu, fast ändå helt annorlunda. 

Det är som det är, jag mår bra och uppskattar allt som finns i mitt liv just nu. 

Återblickar, små ljud. 
Klart dom är där, klart jag saknar.
Men det är ok. 
Det är helt ok faktiskt.   


Kommentarer


Kommentera inlägget här: