http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Barbapappan

Kategori: Allmänt

Den där jobbhelgen gick fort.

Pga att jag körde kvällsbilen, vilket innebär 30 h.
Så blev det äntligen måndag.
Den måndagen blev inte alls som planerad eller önskad.

Alla dessa murar som vi människor bygger upp gentemot andra människor.
Dessa masker vi måste tvinga på oss varje dag för att ta oss genom vardagen.
Efter varje fördjupad relation med höjdpunkter och nergångar som formar oss omedvetet.
Vi lär oss att se upp för vissa saker, vi lär oss att uppskatta andra.
Vi lär oss att tillit är dyrt och att det har ett högt pris om det försummas. 

Jag bygger inte längre några av mina relationer på tillit, jag bygger dom på respekt.
Kan du respektera mig så som jag är, så respekterar jag så som du är.
Sen går resten av sig själv.
Tillit har jag till ytterst få personer.
För jag behöver inte lita på människor, jag behöver bara lita på mig själv.
Men får du mig att lita på dig, då är du något i särklass.

Vi formas, och vi fortsätter att forma oss.
Allt blir inte alltid rätt pga det förgångna, ibland blir det inte alltid som man hoppas på.
För framtiden är lika ovis.
Så jag springer runt som en barbapappa och formar mig efter varje enskild situation.
Jag formar mig efter varje möte, oavsett relation. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: