http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Daniel & Daysi

Kategori: Allmänt

När jag gick i mina funderingar gällande att skaffa katt så eftersökte jag vissa saker.

Ha sällskap hemma eftersom jag inte tänkt bo på något gym 20h i veckan mer.
Ett sällskap som sprider lite liv och rörelse i hemmet.
Att få ge min uppmärksamhet till någon, att få den där kärleken tillbaka.
Så vi kan bygga ett band som varar.

Det skulle vara en katt med rörelse och mycket skit för sig.
Lika mycket som den skulle uppskatta de lugna mysiga stunderna.
Men vara stabil. 

Daysi dök bara upp en dag på Fb.
Det var en vän som delade åt en vän.
Jag blev såld vid första ögonkastet.
Tiger randig på kroppen men leopard prickig på magen.

Hon var enligt uppfödaren smart med, först på allt.
Hitta patten, gå på lådan, äta ur matskålen.

Vi har vår grej här hemma.
Jag faller mer och mer för henne varje dag då jag börjar känna och förstå henne.
Precis som hon börjar känna mig.
Vissa dagar eller stunder är hon helt omöjlig. 
Precis som en kattunge ska vara. 
Man vill typ strypa henne 😂

Vi väljer film ihop.
Vi äter ihop.
Vi morgon myser.
Vi kvällsmyser.
Vi leker och fular oss på dagarna.
Vi sover ihop.

Så jag har fått vad jag önskat mig med henne.
Vi är ett team.
Vi är som ett par.
Eller pappa med sin lilla flicka.

Daniel & Daysi ❣️
Antagligen den längsta relationen jag kommer få uppleva.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: