http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Där är inget fel...

Kategori: Allmänt

Att göra storartade saker kräver tid, engagemang och en jävla vilja.

För att hålla kvar i dessa bitarna måste man göra uppoffringar, man måste prioritera.

Prioteringar gör vi varje dag från första stund vi öppnar våra ögon efter en natts sömn.
Du går upp och väljer vad du vill fylla din dag med, vad du vill lägga din tid och energi på.
Undermedvetet, medvetet. 

Jag har gjort en sak, som är det största jag någonsin gjort.
Jag önskade mig något som bara jag själv kunde ge mig.
Där är många saker som varit livsavgörande, saker som är stora.
Men just den biten har varit den största.

Jag har varit så djupt inne i det att jag faktiskt missat saker.
Med mig själv.

Min tur till holmenkollen, min off-tid.
Min lilla tid med Daysi. 
Mina nya mål och min aning nya livstil har öppnat mina ögon.
För vem jag är, vart jag varit och vad jag gjort.

Jag har verkligen betalat priset.
Jag har fått vad jag önskat.
Men jag kanske önskade för mycket samtidigt.


Det är nog omöjligt för en människa att genomföra två stordåd samtidigt och göra det bra.? 
För där kan bara finnas en prio nummer ett! 
Hur mycket man än vill dela upp allt.
Hur mycket man än är redo att ge. 
Så går det inte. 
Och där är inget fel med det! 

Kommentarer

  • 🌻🐝 säger:

    ❤ vackert ❤

    2017-09-30 | 14:59:10

Kommentera inlägget här: