http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

#SunnySunday

Kategori: Allmänt

Där var ett strålande väder över min hemstad igår.

Inga klockor ställda för att man skulle ut med cykeln till Söderåsen.
Där vi möttes av piskande regn.
Nej det var lördagen vi gjorde det.
Fast en tur på skåneleden fick vi.

Söndagen vaknade jag upp i lugnan ro.
Åt en frukost och tog en morgonkaffe med Mackan (grannen).
Sen drog vi och handlade div förnödenheter.

En tårta i sängen till PH.
Sen blev det att ta sig ut på en löpartur på vackra Hovdala.
Följde några stigar som jag cyklat på tidigare.
Sen så tog jag det bara som det kom. 
Målet var att jag skulle göra milen. 
Ska erkänna att jag var lite vilse några ggr, för jag trodde jag var på ett ställe. 
Man kände igen sig. 
Men så märker man att det inte alls var där man var. 
Men jag var rätt på det. 

Har köpt Hönsnät då katten nu blivit så modig att hon tar sig genom de små hålen och klättrar utanför balkongen. 

Men det får jag slå upp idag. 
För när jag tvättat bilen efter skogsturen blev det att slänga ihop veckans Matlådor och hinna äta på en timme. 
Sen skulle jag hämta föräldrarna på stationen. 
De hade varit utomlands. 

Utomlandsresa. 
Det hann jag också boka i helgen. 

En minst sagt bra helg på alla håll och kanter. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: