http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Bakom mina stängda dörrar..

Kategori: Allmänt


Gick till jobbet kl: 10.00 kom hem igen kl: 02.15
Somnade runt 05.
Jag satte klockan på 12 så jag skulle hinna tvätta och träna innan vi skulle dra på bio i Bromölla.
Hade missat att stänga av det vanliga kl 09 larmet.
Så hej och hå, Zombiemode på!
Gjorde allt i min makt för att fullfölja dagens planer. 
Men det blev tvärdäck på soffan efter den där matlådan med Bönpasta och kyckling. 
Vaknade upp efter mitt powernap-alarm, men då kom Daysi och la sig hos mig. 
Hej då världen del 2 där liksom.

Sen så vaknade jag vid 17.15 för att rusa ner och hämta tvätten.
Sen var det avfärd med Tobbe och Jocke. 
Avengers - Infinity war!
Den höll alla mått och klättrade över alla förväntningar!
E P I S K! 👌


Mitt Slipzknut/Instagramkonto är nu borta, eller inaktiverat rättan sagt.
Men jag finns kvar på mitt svartvita istället. 


Alla de här böckerna jag läser om psykologi/mindfulness. 
Läser jag för att förstå mig själv, så att jag även kan förstå andra bättre. 
(Minst en bok om året) 
Någonstans så har väl allt landat och jag förstår verkligen på djupet varför jag har gjort många val.
Varför det blev som det blev, varför vissa saker inte har funkat.
Varför andra saker blivit så himla bra!
För mig själv, med andra. 

Jag har alltid förstått och sett att där är en tunn röd tråd i mina val av partners. 
Det har känts så rätt, jag har verkligen älskat och gjort allt i min makt för att försöka uppnå den där "helheten".
Nu förstår jag varför och vad det är som alltid krockat. 

Den här grejen som jag gör, som ingen vet eller får veta något om. 
Som jag hoppas i slutändan ger mig "some peace of mind" . 
Jag börjar se och känna det nu. 

Träningen. 
Dieten. 
Läsandet. 
Alla jobben. 
Målet. 
Uppoffringarna. 
Jag mår riktigt bra just nu av detta. 
Dessutom har jag varken tid eller lust för att träffa någon för att engagera mig i något. 
För i det stora hela, så är jag inte redo för det. 


Allting har sin tid, och jag ger all min tid och hela mig själv. 
Fast denna gången inte för någon Annan. 
Precis som då den gången, bara för mig själv. 
Fast nu nu får ingen se eller veta.
Man kan göra saker, stora som små. 
Utan att alla måste se, veta eller gilla det. 


Sov så gott Slipzknut!
En dag vaknar du upp och dagdrömmer igen. 













Kommentarer


Kommentera inlägget här: