http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

En sketen Torsdag i April

Kategori: Allmänt

Det kan vara som så att jag lyckats få rätt på kattens morgontider.
Eller att få henne att respektera min sömn. 
I den mån det går så att säga. 
Tålamod är en dygd och den lilla donnan kräver mycket.
Så man har blivit bättre på just den biten, tack vare henne. 

När jag kommer hem på kvällen efter jobbet så slår det mig, jag går alltså och pratar med katten som om det vore min partner eller mitt "barn".
Frågar hur hennes dag har varit, vad har hon hittat på. 
Berättar hur min dag var på jobbet och hur man mår och känner sig. 
Typ :
-Tjena Days än! Hur har du det ikväll? Rätt så bra har du det ja.!? 
-Bra!
-Vad har du hittat på idag Chillat å så ja! ?
Chillat!
-Jaha! Och inget hyss eller skit har du hittat på heller förstår jag Nej?
-Du får se!
-Ja själv så är man helt slut, det vart mycket på jobbet idag ska du veta.
-Mata mig!!
-Lite mumsmums sen så kan vi väl chilla lite ja!? 
-Nej! 

Hon har alltså fått en röst, och ett sätt som hon pratar på.
Hon svarar liksom kort och lite halv nonchalant. Vilket får mig att svara på mina egna frågor samtidigt som jag ställer dom. 
Och Jag har fått mig en sambo. 
Hon är helt otrolig den lilla sötnosen. 

Så en sketen Torsdag i April!
Jag är ledig. 
Sitter här på Tillgrens däck och skriver blogg. 
Sen så blir det en tur till biblioteket och en sväng till kycklingmarknaden då frysen är slut. 
Dagen kommer att  gå i lugnets tecken.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: