http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Påsk en Annan dag...

Kategori: Allmänt

Tillhör du en av dom som blir lite långlediga över Påsken?
Går av jobbet på Torsdagen och lever loppan på kvällen bara för att du vaknar fri som en fågel på Fredagen?
Well, good for you!
Jag är inte en av dom. 

Något direkt påskfirande har jag inte varit med om de senaste åren. 
Det var något vi brukade göra med familjen och släkten i Lillehem. 
Grilla korv, räfsa löv, käka påskmat och gud vet vad. 
Sen blev man till åren och uppskattade andra saker mer, så som tex supa hjärnan i molekyler och umgås med vänner för att skapa diverse draman att reda ut Söndagsmorgon. 

Nej, de senaste åren har jag jobbat för brödfödan istället. 
Fast i år tog jag mig ut på en repa med Tobbe. 
Höll mig i skinnet (typ). 
Drack i lagom valör. 
Tog mig till jobbet som jag skulle dagen efter, helt förstörd. 
Idag här på Annandag påsk eller vad det nu är,  så slutade jag kl 15.00
Så det blev en  liten "Påsktallrik" med mig själv för å fira lite. 
(Viktigt med traditionerna) 
Sen tvärdäcka jag på soffan och missade min PW i vårsolen som ingen kan ha undgått. 
Lika nöjd är jag ändå. 

Där har till trots att jag valt att jobba denna helgen, uppstått dramatik.
I opera-skala 
Så tråkigt och ledsamt att det kan gå som det gör ibland. 
Och människor är några riktiga idioter. 
Tycker ändå vi är modiga som vågar släppa det trygga livet, kasta oss in i kärleken och bli totalt över öronen hopplöst dumma i huvudet.
Avnjuta en fantastisk och magisk tid med sin käraste.  
För att sedan inse sanningen och blir sårade ner till tårna. 
Well Well, Here we go again. 

Jag personligen är inne på min egna bana nu, och den är mer bestämd än någonsin. 
Och den är inte så givmilt öppen som den brukade vara förr. 
Och det är jag minsann glad över. 

Glad påsk! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här: