http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Ta tåget!

Kategori: Allmänt

Nu när månaden närmar sig sitt slut så har alla scheman kommit.
Så jag satte mig ner och titta igenom det hela. Sen så började jag skriva Post-it lappar och sätta ut.
Skriva kalender mm.
Kör en överblick hur jag ska lägga upp allting. 
Visst, man tittar på det hela och tänker efter en stund. 
(Herregud! Vad har jag gett mig in på??)
Jag har ju dessutom hamnat på schema rad som bartender på Harrys nu. 
Så nu jobbar jag även alla helger.

Eftersom det dessutom är i slutet av månaden så kollar jag upp månaden som varit och jämnför med mitt horoskop.(Boken som jag köpte vid nyår)
Minst sagt skrämmande slående rätt. 
Det som jag först skrattade åt när jag läste den vid nyår, har ju faktiskt blivit sanning. 
Du kanske inte tror på det där, helt ok. 
Du gör vad du vill osv. 

Men nu kom den stora släggan. 
Maj månad kommer inte vara en vidare bra månad. 
Det kommer inte direkt hända något, det är snarare mig det hänger på.
Verkar det som.? 
Ett tråkigt beslut kanske måste fattas för att gynna något större. 


Men jag är inte där ännu så det är inget jag lägger energi på nu. 

I det stora hela Daniel!
Du ska inte gå eller sitta å wajna över ditten och datten. 
Du hoppade på tåget, så bara kör på nu som planerat. 
För egentligen, vad skulle du annars ha gjort?






Kommentarer


Kommentera inlägget här: