http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

" Semester "

Kategori: Allmänt

De första semesterfirarna har vinkats av och vi som är kvar slafsar på.
Sommarjobbare som är ovana, som kanske inte dyker upp. 
Problem som dyker upp som nuvarande ansvariga inte har en aning om hur man ska lösa. 
Detta är så det är, detta är standard varje sommar på de flesta arbetsplatser. 

Min semester är inte förens semesterperioden är över. 
Slutet av augusti + i början av september.
Eller ska jag ta det i veckor?
Eller datum är kanske bättre?

På tal om datum. 
Datumet den 3/7-2018 när Sverige spöade Schweiz i VM är ett datum att minnas.
Inte pga vinsten. 
Utan för att jag klarade ett av de stora proven. 
Så nu är det nära, men det blir senare än planerat. 
Tyvärr inget som jag kan göra något åt. 
Så, jag tar det hela med ro. 

Mina första tre lediga dagar i rad på 3,5 månad har varit rena semestern.
Jobbet kopplades av när jag stämplade ut i Måndagskväll. 
Såhär på sista dagen har i bara legat i sängen, kollat film och ätit allt utom en vettig frukost. 
Men nu så blir det lite fix för att sedan gå ut och äta. 

Njutning på hög nivå!





Kommentarer


Kommentera inlägget här: