http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Smällen ingen vill ta..

Kategori: Allmänt

En sådan här Söndag till och jag hade gett upp allt.
Det är inte dagen i sig. 
Det är inte timmarna som är det värsta. 
Det är bara känslan. 
Som man går och bär på hela dagen, varje minut och timme ut. 
Den stora vetskapen kan bara skrämma en. 
Det kommer bli värre!

Många tycker och tror att den svåra biten är just att sköta sig.
Den svåraste biten, enligt min mening är att komma igång. 
Att brainwascha hjärnan på nytt. 
Programmera in det nya tänket och terminata det gamla. 
Jag hör vad du säger, men jag har glömt vad du sa!

När man trampar på cykeln och man hör hur man undermedvetet räknar på tiden man är ute, vilket betyder förlusten på tiden man inte kan få vara inne. 
I soffan, och titta på Bron.(tex)
Samtidigt som där ute i verkligheten, har jag ingen aning om vart jag hamnat efter att jag svängt in på den där stigen. 

Senare på jobbet. 
Känslan av den utmattande nästan nerdrogad tröttheten. 
Jo, det kommer bli bra. 
Ska bara ställa om och ta mig genom de första dagarna.
Upp och ner gångarna. 
Några små fall får man såklart räkna med, men det hör till. 
Det är just den här smällen ingen vill ta på riktigt. 
Knappt ens jag! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: