http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Surpuppan...

Kategori: Allmänt

Klockan är liksom snart 3 på eftermiddagen och jag har inte gjort ett knop.
Ätit frukost. 
Sen blev det soffan, Bron finns ju nu att streama på Netflix. 
Så jag kunde äntligen se klart säsong 1.
Däckade. 
Vaknade upp igen, hungrig. 
Så då blev det lunch. 
Funderar på om jag ska ut och cykla en runda, för det är det ända jag kan göra nu inom träning. 
Cykla och gå. 
Detta har pågått i över 2 månader.
Tröttsamt och tragiskt med tanke på att detta skulle bli ett riktigt höjdar-år för mig gällande fitness.
Löpning/Trailrun fick jag bara lägga ner.
Då tänkte jag att jag satsar på gymmet och skrapa fram en snygg fysik. 
Men även där har jag failat.
Efter kiropraktorn, efter massage, efter läkarbesök. 
Nu blir det ett besök hos en fysioterapeut på fredag. 
Men de stora tummarna håller jag för Daniel, en topprankad massör mm. 
Han sa de magiska orden som ingen av de andra har sagt. 
-Jag ska inte bara hjälpa dig med smärtan och dina problem, jag ska även visa och berätta för dig vad och hur du ska göra för att slippa dom!

För läkarens ordination var liksom att vila i 4-6 månader.
Utöver de två som jag redan avverkat. 
En bedömning han gjorde efter att ha petat på mig två ggr, på fel ställen dessutom. 

Men detta har stärkt mig, absolut!
Fitness och träning är inte längre en väg mot mitt drömmål. 
Det är min livstil, så jag surar lite över alla pengar jag fått och får lägga på detta.
Men det är ändå ok, för jag vill bli bättre. 

Den enda surpuppan just nu är väl Daysi. 
Men hennes väsande har väl gått ner till hälften nu. 
Stackars lilla Tusse, gör liksom inget mer än att bara vara. 
Lugnet själv är han. 
Så det är framsteg sedan gårdagen. 
Imorgon vågar jag kanske låta de vara helt själv tillsammans ett par timmar.?




Kommentarer


Kommentera inlägget här: