http://slipzknut.blogg.se/

SmÄ bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Calm Under Pressure 🌠

Kategori: AllmÀnt

För snart tre mĂ„nader sedan sĂ„ hoppade jag upp pĂ„ en hĂ€st som jag aldrig ridit förut.
En hĂ€st som bestĂ„r av jobb, pressad av tid, minimalt med ledighet och distans ifrĂ„n allt och alla. 
För att kunna nÄ en djupare del av mig sjÀlv.
För att uppnĂ„ en dröm jag alltid haft. 

DĂ€r Ă€r mycket som fallit pĂ„ plats. 
DĂ€r Ă€r mycket som jag bara slĂ€ppt och lĂ„tit sköta sig sjĂ€lv, sĂ„ som det antagligen Ă€r menat att vara. 
NĂ„gra mĂ€nniskor har jag kommit nĂ€rmare medans andra har jag slĂ€ppt helt. 
Jag tycker att vissa saker Och beteenden kan man förvÀnta sig av de som man kÀnner eller har kÀnt under mÄnga Är.
SĂ„ pass gamla Ă€r vi faktiskt nu! 
Men Ă€r detta helt okĂ€nt för dom sĂ„ nej, dĂ„ finns dĂ€r verkligen inget vĂ€rde i den relationen. 
Och det Àr helt ok!

Sen sĂ„ mitt i allt det hĂ€r, dĂ€r det inte finns nĂ„got som helst utrymme för kĂ€rlek eller relationer sĂ„ lyckades dom trots allt ta sin plats. 
Det Ă€r inget jag kan eller vill förklara, för det Ă€r bara som nĂ„got vi sjĂ€lva vet och förstĂ„r. 
Att vĂ„ga slĂ€ppa taget för att vi faktiskt brydde oss om varandra. 
PÄ bÀsta sÀtt, oavsett vad det nu innebÀr.?
MĂ„nga sĂ€ger "jag vill alltid  min partners bĂ€sta".
Ibland handlar det om att göra sÄnt som tyvÀrr kan göra ont.

Jag har haft fel, jag har tĂ€nkt om! 
Jag kÀnner mig sjÀlv Ànnu mer nu Àn förr.
Och det kĂ€nns sĂ„ jĂ€vla bra! 

Ta jobben, ge allting, sikta mot mÄlet, lÄt det svida lite.
Tappa inte fokus,hĂ„ll dig lugn,fortsĂ€tt! 

SĂ„ kommer allt falla pĂ„ plats av sig sjĂ€lv. 

Peace of mind!





Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: