http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Din väg...

Kategori: Allmänt

Du ska veta, att jag ser inte saker så som du gör.
Så som jag inte ser saker som du gör. 
Alla dina styrkor, alla dina egenskaper och egenheter. 
Dina svagheter. 
De är inte mina. 
Precis som mina inte är dina. 
Dina mål och dina planer är dina, bara dina att drömma om. 
Dina att nå och uppfylla. 
Som jag med mina mål, mina planer och drömmar. 
De är mina och inte dina. 

Vi kan vara så lika på så mycket du och jag, jag kanske har något som du vill ha?
Något som du saknar. 
Precis som du, du har kanske något som jag saknar och gillar hos dig.
Något som jag vill ha. 
Vi kan gå samtidigt, vi kanske går isär? 
Vi kanske slutar gå gemensamt överhuvudtaget?

Men tack för den tiden vi har ihop, tiden vi haft ihop. 
För med den tiden har skapat något vi alltid har gemensamt. 
Minnen!

Så gå du din väg hur den än går, om jag är med på den eller ej. 
Så går jag på min, hur den än går. 
Om du är med på den eller ej. 

För vi är trots allt bara människor som följer våra hjärtan och viljor. 
Men gör du inte det så vet jag inte vad du gör. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: