http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

The lost key..

Kategori: Allmänt

Såhär på min tisdags morgon vaknar jag av den där ömmande känslan precis under skuldran.
Den har legat hårt hela helgen, genomsyrandes genom varje tanke. 
Men igår så var den borta. 
För några timmar. 

Tvättdag innan jobb var planen. 
Dock så slängde jag bort en papperslapp ifrån denna bokningstiden. 
Var den gammal? Var det en riktig bokning ifrån någon som inte har bricka?
Varför är där ingen lapp?
Fuck it!
Slänger väck lappen och sätter min tvättbricka där. 
Ligger som en död urbenad sill och väntar på alarmet. 
Det ringer och jag tar min fullmatade korg och jobbar mig ner mot tvättstugan. 
Då är dörren låst och nu sitter där en lapp. 
"Jag SatE dennA lappen igår För Jag har inGen nyCkel så tvätt tiden Är Min!"

Ok.....!?

Bär upp korgen som jag faktiskt fyllde på lite extra nu när jag sket i gymmet och planerade att ta en riktig städdag innan jobbet.. 

Well Well, vi får se hur det går med det. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: