http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Downie

Kategori: Allmänt

(Reflektion)

Du föds mer eller mindre för att under en lång tid, sakta men säkert. 
Ta den krokiga raka vägen emot döden. 
Det kvittar vad du gör, vad du än åstadkommer. 
Vem du än är! 
Du kommer att dö. 
Gammal, ung eller någonstans där emellan.?
Lyckligt eller olyckligt.?

Men det är väl resan dit som är spännande?
Det är väl resan dit som vi kalla för livet.?  
Och livet är precis som vi alla vet, inte så jävla enkelt och lätt att leva alltid.?

Men vad är det värsta egentligen, det värsta man kan uppleva när man just lever? 
Att förlora någon? 
Att sakna något? 
Att dö? 

Jag tror att det värsta som finns i livet är den inre bilden man har över vetskapen hur saker kunde ha varit.
Att känna eller kunna ta på något som inte finns i nuet. 

*Du anser dig vara en bra person, du har det där bra liksom. 
Men varför känns du inte attraktiv inför andra ? Varför är du fortfarande singel? 
~Downie 

*Du gör ett bra jobb, du borde faktiskt kunna ha en chefsposition eller mer ansvar. 
Iallafall en högre lön.
För dig Kan man räkna med och du har hög arbetsmoral. 
~Downie 

*Du är pålitlig, du är rolig. 
Du är rakt av en bra människa. 
Varför har du inte fler vänner, eller varför hör dom inte av sig? 
Du är ju rolig att umgås med. 
~Downie 

*Tänk om han eller hon bara hade fixat det där. 
Eller om du bara kunde ändrat den där lilla biten. 
Ni borde ha lyssnat på varandra istället för på andra. 
Då hade allt varit perfekt, det hade varit ni. 
Så som det var menat att vara. 
~Downie 


Så enkel är vardagen. 
Some Days you win, some Days you lose!  
En "downie" här och en annan "downie" där. 
Det är så livet är. 
Men det blir jobbigt när de bli många. 
Typ allihopa på en gång. 
Vad gör du då? 

Det är egentligen skitsamma om du har "downies" eller ej. 
För du kommer ändå att dö. 

Jag säger att livet är till för att levas.
Fullt ut! 

Men vi är bara människor säger Hal Jordan. 

Men om jag vill leva lite mer än bara som en människa. 
Vad gör jag då? 

(Drömmer jag eller lever jag bara lite extra?) 







Kommentarer


Kommentera inlägget här: