http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

En perfekt vilodag

Kategori: Allmänt

Meningen var ju att jag skulle vakna och inte göra ett skit innan jobbet.
Men!
Så blev det inte. 
Jag vaknade, satte på mig lurarna. 
Slängde in några låtar i kön. 
Sen började jag skura spisen och ta hand om disken. 
Sen så tyckte jag att jag lika gärna kunde slå ihjäl en timme på gymmet. 
Ett riktigt skönt pass!
Sen skulle jag äta en matlåda och krama soffan. 
Men istället så ställde jag mig och gjorde rotmos med Blomkål och stekt fisk.
Där var liksom en massa rester ifrån förra veckans kucklingsoppa. 
(Jag hatar att slänga mat) 
Därefter tog jag en skön dusch och kunde äntligen krama soffan. 

Väl på jobbet så har det varit full rulle. 
Jag råkade chocka personalen när de frågade hur läget är och jag svarade på ren automatik "Det är jättebra".
Det man ofta förväntar sig som svar är väl typ i vanlig ordning "Det är bra", Det funkar" osv. 
Saker och ting tycks ju aldrig vara riktigt bra.?

Det är som det är, men det var en riktigt bra dag idag. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: