http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Bakis på en Tisdag

Kategori: Allmänt

Igår så firade man Valborg!
Ja, dom som var lediga då med andra ord. 
De flesta åkte väl till Lund och gjorde det man kunde göra bäst. 
Festa!
Medans några andra var på sina jobb och såg fram emot att få gå av för en liten ceremoni på kvällen kanske, för att avnjuta en ledighet på Tisdagen. 

Den första kvartetten vi talar om ligger nog inför döden idag. 
Med sprängande skallar och skrikande plånböcker kanske?
En och en annan tillbakablick på gårdagen, några bra och en annan kanske mindre bra?
Att vara bakfull på en Tisdag. 
Det är grejer det!

Det känns som att jag tillhör lite av båda grupperna. 
Gick till jobbet kl 12.00 igår.
Kom hem vid 20.15.
Tog en powernap på exakt 25 min.
Sen så gjorde jag mig iordning för nästa jobb. 
Bartender kl 22:00 - 05.00

Jag och Tobbe fick tillslut den stora äran att köra baren ihop. 
Nattklubbsbaren!
Som även i sin tur kommer att vara min "domän" varannan lördag numera. 
Det var fullt hus med fullt pådrag. 
Skitkul kväll, men sen var man helt slut. 
Såpass att jag vaknar idag av att jag tror att jag har försovit mig till jobbet (Börjar kl 15.15)
Att jag fortfarande är full. 
(Utan att ens ha druckit)
Slänger mig på klockan och inser, jag är inte bakis. 
Jag har inte missat några alarm. 

Men i sängen stannar jag så länge det går. 
















Kommentarer


Kommentera inlägget här: