http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Välkommen!

Kategori: Allmänt

Jag kan ta mig an stora och enorma uppdrag.
Jag kan köra på orkeslöst och obehindrat. 
Jag skulle antagligen kunna sitta i väggen innan jag ens kört in i den. 
Men!
Jag kommer alltid sätta en sak före, att jag ska göra det så bra som förväntas av mig och som jag kan. 
Lika mycket varje gång! 
Detta är ett tankesätt som jag programmerat in för många år sedan. 

En av mina lärare sa i gymnasiet. 
-Oavsett vad som sker på privatlivet, där hemma med familjen eller med din partner eller vänner. Så är det bäst om det stannar utanför jobbet.
Och se varje arbetsdag som en ny arbetsdag!
 
Senare la jag till efter att min pappa fick byta hjärta. 
Att man kan jobba på, pengar är viktigt för överlevnad eller vad dom nu ska vara till,men glöm inte att lyssna på din kropp & knopp. 

Så en enkel regel är just det. 
När jag märker att jag inte kan prestera på topp eller det börjar slarvas så är det dags för en paus eller att trappa ner. 
Det behöver inte vara något allvarligt. 
Jag har fortfarande lågan på topp, hur mycket energi kvar som helst. 
Men!
Det har varit en skrämmande vecka då jag inte haft någon som helst aning om dagar, tider mm. 
Detta började jag känna av redan förra veckan igen, sa dessutom till min kollega på Ica att målet just nu känns som att vara på rätt arbetsplats vid rätt tidpunkt med rätt kläder. 
Skämtsamt men ändå ligger där en poäng. 

Jag trodde jag försov mig häromdagen, men det gjorde jag inte. 
Dock så  kom jag försent ändå , trodde jag började en tid. 
För den tiden börjar jag alltid var tredje Tisdag. 
Problemet är att jag aldrig börjat den tiden jag trodde på någon tisdag, någonsin. 
Tittar på schemat. 
Vilken rad är jag på nu?
Vilken dag är det? 
Ändå är allt markerat osv.
Jag hatar att göra fel och jag tycker inte om att slarva. 

Så det är dags för ett bryt med en ledighet. 
Så jag la semester på fredag, är ledig lördag, söndag + Torsdag(idag) från Ica.
Har bara Bartenderjobb på lördag. 
Om ledigheten som jag nu kämpade med att få ihop under två dagar blir godkänd.?

Passar perfekt detta, för idag ska jag börja på del 2 av min "stora plan". 
Idag ska jag köra och  betala in ××××× kr och skriva under. 
Sen är det bara till att köra på!

Så välkommen ledighet, den här gången ska jag omfamna dig och göra det bästa utav dig!

Så fortsätter jag som vanligt på Måndag igen. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: