http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Big mistake!

Kategori: Allmänt

En strålande Onsdag.
Perfekt utvilad och 2,8 kg vätska senare.
Äntligen fick man ut det sista ifrån helgen inatt. 
Hämtade upp Sara och drog till gymmet. 
Vi var båda riktigt taggade. 
Uppvärmningen gick som en dans, sen var det dags för rehab. 
De övningarna har uppgraderats till en lite tuffare warmup. 
Inga konstigheter, Squatsen kvar. 
Vi har gått ifrån balansbräda till balansboll. 
Från balansboll till stång sen vidare till stång med vikt. 
Jag skulle gå ifrån 2 st 2,5 kg till 2 st 5kg plattor.
Utförandet var perfekt!
Men det var väldigt mycket tyngre än vad jag hade föreställt mig.
Pang 💥 
När jag tar av stången så smäller det till i ryggslutet. 
Där jag har ett av mina problem. 
Som inte visat sig på 6 veckor. 
Då ser jag att jag smällt på 2 st  10kg plattor. 
Alltså 40 kg istället för 30kg. 
Idiot! 

Försökte mig vidare på lutande benpress. 
Omöjligt! 

Så det tar några dagar innan de här knutorna släpper och det gör mindre ont. 
Men det ska ju vara så ibland så man känner att man är mänsklig och att man lever. 

3 steg framåt, ett steg bakåt. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: