http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Ett glas vitt

Kategori: Allmänt

Det känns väl lika konstigt som det känns märkligt, att man kan få prestationsångest över att man blir ledig en hel helg.
En hel helg = Fredag, Lördag, Söndag.
Jag vet att när jag jobbade 100% på ett tidigare jobb så förstod jag inte hur människor står ut med det.? 
Jobba Måndag till fredag, och leva ikapp livet på 2 dagar.
När allt man vill på fredagen när man går av är att antingen supa ner sig totalt eller bara självdö så snabbt och smärtfritt som möjligt på soffan. 

Därför är det av stor vikt att trivas med sitt/sina jobb så att ledigheten inte ska vara så påfrestande.
Detta var min första lediga långhelg på det nya schemat. 
Så planer började smidas. 
Det skulle göras aktiviteter , där skulle avnjutas både det ena och det andra osv. 

Det är därför jag gillar att jobba, så behöver man inte planera så mycket. 
Man bara är!
På jobbet. 
Smäller inga pengar, blir inte bakfull etc etc etc... 
Och man mår lika bra på morgonen som man gjorde kvällen innan man gick och la sig. 
Kanske tillomed avverkat ett skönt givande träningspass. 

Absolut att där är dom där guldklimparna när man är ledig. 
Men dom är alltid svåra att väga upp en hel söndag i fosterställning med vetskapen om att där nalkas en ny arbetsvecka. 
Och dom där sysslorna eller de andra behövligheterna som skulle ha gjorts, följer med till kommande vecka.

En tung måndag med tunga steg. 
Trots att man precis varit ledig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: