http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

Lathund

Kategori: Allmänt

Med ett facit i hand så skulle du klara allt?
Du skulle ha svaren på dina frågor, veta vad och när du ska göra vad.
Men med facit i hand, skulle du veta vem du egentligen är?
Skulle du få reda på hur gärna du verkligen vill något? 
Skulle du få veta vad du faktiskt är gjord av? 

Idag har jag kört bilen raka vägen ner för Memorie road. 
Väktarbilen!
Alla dessa ronderna, platserna. 
De är fyllda till bredden med minnen ifrån en svunnen tid. 
Det är på något sätt ganska nice att sitta där tryggt i bilen och kunna blicka tillbaka på allt. 
Långt bak, längre än vad någon faktiskt tror.
Samtidigt som jag fortfarande är påväg framåt. 

Kör förbi några gamla bekanta, stöter på människor ifrån förr. 
Snackar lite smått med dom där nya ansiktena som man träffar på ifrån de andra jobben. 
Jobbet är detsamma!
Allt flyter på av sig själv, ronderna och larmen. 
Lite bakgrundsmusik på det. 
Det fina vädret och alla färger som börjar komma nu. 

En framgångs saga. 
Det är vad de senaste åren har varit. 
Jag har varit en helt annan person, gjort helt andra saker. 
Målen man haft har varit en pojkes drömmar.
Nu är dom alla uppfyllda!
Men det känns verkligen som att det skulle kunna vara dags att faktiskt sikta ännu högre?
Jag menar...
Varför ska jag dj.a andras musik när jag egentligen är fullt kapabel till att kunna skapa min egen? 
Varför läser jag andras böcker när jag skulle kunna skriva min egna bok?
Varför jobbar jag så mycket för andra och deras företag när jag skulle kunna jobba för mig själv och mitt egna? 

Om jag hade haft ett facit. 
I handen. 
Så hade jag inte suttit här och skrivit om det! 

"När man vet vad man verkligen vill och är beredd på att göra allt i sin makt för att skaffa det med sitt största brinnande intresse. 
Då får man det." 
~Där finns en lag som säger det. 












Kommentarer


Kommentera inlägget här: