http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

8 dagar, ett misstag

Kategori: Allmänt

Den late har inte svårt för att säga nej.
För det ligger i dennes natur att endast göra och lägga energi på sina egna givna önskemål. 
Som bidrar till dennes absoluta fördel. 
Den rädda vill säga nej, men vågar inte.
Ovetskapen om de eventuella konsekvenserna som kan uppstå är jobbigare än att göra det den inte vill göra. 
Den lojala, den säger inte nej. 
Den är trogen, villig. 
Samtidigt rädd för att kanske förlora sin position i andras ögon. 
Ögon som är och kan vara avgörande för en säker utveckling mot sin egnas vinst. 

Dom är där ute. 
Allihopa och många fler. 
Bland dina vänner, arbetskollegor och vid andra situationer där människor integreras med varandra. 
Tacka för fritiden, för den egna viljan. 
Där man själv kan bestämma.
Det är skönt att kunna säga nej. 
Viktigast i livet är du själv. 
Så är det bara! 

Min utmaning fick ett tragiskt slut. 
Slarv på de sista dagarna. 
Det blev mitt fall! 
Eftersom jag lutat mig mot att hålla strikt Lchf så kunde jag om jag velat "fuska" men ändå utan att det skulle beröra den huvudsakliga uppgiften. 
Med 8 dagar kvar så tyckte jag och Sara att det var en lovande idé att göra tacos efter gymmet. 
Fuska kan man få göra med tacoskal. 
Det är gjort av majs etc. 
Och Tortilla bröd som en extra synd på moset. 
Perfekt! 

För er som inte vet det. 
Tortilla är bakat med mjöl. 
Till färgen är den dessutom vit. 
Så vi har efter egen tolkning, ett vitt bröd. 
Där sitter jag och mumsar. 
Tills det slog mig. 

Det handlade aldrig om att gå ner i vikt eller något sånt. 
Bara att fullfölja uppgiften. 
Men, inget på listan har jag rört eller köpt. 
22 Dagar klarade jag tills man trampa snett. 

Sen åt jag tacos som om det vore sista gången någonsin. 
Med lite ångest på toppen. 

Värre än så blev det inte. 








Kommentarer


Kommentera inlägget här: