http://slipzknut.blogg.se/

Små bitar ur mitt liv och alla tankar som medföljer.

En gång i veckan

Kategori: Allmänt

Känslan när man äntligen kan hoppa i pyjamasbrallorna, slänga sig på soffan och titta film så länge man bara orkar.
För där finns ingen tid att passa. 
Ingen planering att följa. 
Bara mys med käraste. 
Den känslan är alltid lika efterlängtad som träffsäker. 
Nyårsdagen, hade jag jobbat en dag till så hade jag fan rasat in till grannen och brakat in i väggen. 
Nej kanske inte riktigt så allvarligt. 
Men trött på att jobba, det är det minsta man kan säga. 
Jag har väl nått den punkten där det får räcka med mycket jobb nu. 
Komma ifatt vardagen lite. 
För jul och nyår kan ha varit den längsta helgen i mannaminne!

Jag la upp en 30 Day challange på min instastory för ett tag sedan. 
Typ när jag var precis såhär äckligt mätt sist. 
Ja, jag har en abnormt störd ätstörning gällande mat. 
Därav alla regler man knyter in sig själv i. 
Iallafall, 30 dagar utan allt vad mat med det där lilla extra heter. 
Börjar inte riktigt ännu. 
Måste tömma hemmet först. 
Annars blir det som att sätta en ponny på grönbete i en hage och säga åt den att inte äta gräs. 

En annan regel kanske? 
Eller ett blygsamt mål. 
Skriva en gång i veckan. 
Gör jag inte det så är jag antingen för upptagen eller så gör jag ingenting värt att skriva om. 
En fin måttstock det där. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här: